Milli takım sponsorlar için önemli bir mecra haline geldi son 2-3 yıldır. 2002'deki başarıyı es geçmiyorum tabi ama asıl mesele kulüp sponsorluklarıyla herkesin bir türlü kucaklanamadığının anlaşılması. Turkcell önce ligi toptan sahiplendi, sonrasında Milli Takım sponsorluğu ile bütünleşik aksiyonlar aldı. Yani spora verdiği toplu destekle ön planda olma çabası içinde. Ülker'in 38 milyon dolarlık yıllık spor yatırımı onları listenin en tepesine kolaylıkla tırmandırıyor tabi ama Turkcell de en kötü ihtimalle ikinci sırada.
Ülkerciler, basketbol şubesininin kapatılması sürecinde aldıkları tepkileri Milli Takım sponsorluğu ile hepten eritmiş oldular bana göre.İmza temalı reklam filmi ile duyguyu da çok güzel yakaladılar.
Turkcell bu hamleyi Cat Stevens'ın unutulmaz melodisi Lady D'arbanville'e uyarlanmış Yaşar nağmeleriyle püskürtme gayretindeki bir reklamla karşıladı.Ülker'in yakaladığı duyguya hafiften bir coşku da kattılar ama halkı sahaya indirerek Cola Turka "Hep Beraber" ile Garanti "12 Dev Adam" reklamlarını da yeniden aklımıza getirdiler.
Turkcell'in reklamında dikkatimi çeken bir başka nokta da rol alan milli oyuncuların "celebrity" kıvamına tam olarak erişememiş olanlardan seçilmesi. Şimdiye kadar 4 büyük'ten 4 star görürdük ulusu temsilen ama ezber bu anlamda bozulmuş. Kayserispor'un yıldızı Gökhan Ünal rol almış, İstanbul'u Hakan Arıkan ve Arda Turan temsil ediyor. Trabzon'dan da -Gökdeniz değil- Hüseyin Cimşir var. Anadolu'ya açılmışlar. Fenerbahçeli oyuncular Turkcell'e sorun mu çıkardı da Gökhan Ünal ek kontenjandan katıldı/katılmak zorunda kaldı orasını bilemem ama yine de gözüme hoş geldi. Arkasında bir mecburiyet arayanlar aramaya devam edebilirler. Gökhan Ünal da yoluna aynı şekilde devam etsin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder