Özel günler markalar için KSS projelerine paralel bir anlam içermeye başlıyor yavaş yavaş. Bir patronun deyimiyle "Toplumsal Bilinç Projeleri" oluyor böyle günlerde yapılan her türlü iletişim aktivitesi. Malum, ülke çetrefilli günler geçiriyor, kan kokuyor her taraf. Hal böyle olunca firmaların Cumhuriyet Bayramı coşkusunu daha milli ve daha sert ifadelerle süslemesi de kaçınılmaz oluyor. Yunanistan maçından önce de benzerine rastlamıştık ancak o zaman iletişimini spor ekseninde de gerçekleştiren markalar ön plandaydı. Efes'in cheesy reklamını hala unutamam mesela..Neyse efendim, Cumhuriyet Bayramı'nda verilen gazete ilanlarına değinmek istiyorum kısaca. Bunu yaparken de göz önünde bulunduracağım markalar sporun içinde de var olanlar olacak, konsepti bozmamak adına..
*Ülker ile başlayalım; Firmanın özel günleri boş geçmediğini ve sevinçlere ortak olmak adına ciddi bir külfetin altına girip gazetelere boy boy ilanlar verdiğini sürekli görüyoruz. Gelenek değişmedi. Cumhuriyet'in 84. yaşını kutlayan firma, bu coşkuya tanıklık eden yurdum insanlarının figürlerini kullandığı reklamında spor iletişimine de dokundurdu hafiften. İmza temalı milli takım sponsorluğu reklamında oynattığı küçük Gökay'ın da resmini koydu ilana. Güzel bir kombine çalışma oldu. Reklamın kreativiteden uzak olmasına rağmen sonucun pozitif olduğunu düşünüyorum.*Twigy futbol arenasının en gerilla markalarından birisi. Her stadda var. Sponsorluk anlaşması yapan büyük firmaların karşısına küçük reklam anlaşmalarıyla dikiliyor. Outdoorlarda görünüyor, kilit noktalarda karşımıza çıkıyor, Ali Sami Yen'in duvarında, Beşiktaş çarşının ortasında, Saraçoğlu'nun kenarında korkusuzca yer alıyor. 29 Ekim'e değil ama sopn bir kaç haftadır yaşadığımız gerilimli sürece özel bir reklam çalışmışlar. Çarşı bu çalışmanın bayrağını Belediye maçında tribünlerine taşıdı, ertesi gün de gazetelerde gördük. Başarılı ve %100 mesaj odaklı.*PO'nun reklamları tam sayfa çıkmış genelde. Gövde gösterisi bir nevi. Akaryakıt alanında başını derde sokan Alpet'ten ve diğerlerinden intikam alma güdüsü taşımamıştır kesinlikle firma ama iyi bir iş çıkarmışlar. Cumhuriyet'in yakıt ikmalcileri, cumhuriyetin petrol ofisi.*Telekom, Türkiye haritası üzerine kodları koymuş ve bizi birbirimize bağlayan kod numaralarını çıkış noktası olarak kullanmış. Bir başka reklamda da .tr ibaresini kullanan tt.net'i görüyoruz ki mana olarak altı dolu. Sportif bir yaklaşım yok, çalışma alanına vurgu var ama aslolan mesaj kaygısı....
Daha çok reklam gördük tabi ama bunlar dikkatimi bir başka çekti. Sports Marketing alanına girdiklerini düşünüyorum dolaylı yollardan da olsa.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder