Sport+Markt "jersey report" başlığıyla bir araştırma yayınladı. Forma sponsorluklarına harcanan para bu yıl artış göstermiş. Avrupa'nın 6 büyük ligi araştırmaya dahil edilmiş ve geçen yıl €366.3 olan miktar bu sene €405.3 olarak gerçekleşmiş. İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Fransa ve Hollanda listeye dahil edilmiş. Türkiye'nin 6. büyük olduğu hatta Fransa ile çekiştiği konusunu pek de dikkate almamışlar demekki. Bu 6 ligden sadece Fransa'da bir düşüş gözlenmiş. Diğerlerinde yelkenler fora.
Zirvedeki 6 kulüp;
Manchester United (AIG - €20.8 million p.a),
Bayern Munich (T-Home - €20.0 million p.a),
Real Madrid (Bwin - €15.0 million p.a),
Chelsea (Samsung - €14.5 million p.a),
AC Milan (Bwin - €12.0 million p.a),
Schalke (Gazprom - €12.0 million p.a)
Takımların aldıkları paralar arasında en ciddi uçurum İspanya'da. En yüksek değerler ise Almanya'da. Bundesliga'nın forma sponsorluğundan en az kazanan takımı Energie Cottbus 1.7 milyon pound koymuş kasasına. Hey gidi Turkcell Süper Lig.
Yine yukarıda belirtilen 6 ligde yer alan forma üreticilerinin rekabeti;
17 Nike,
15 Umbro,
14 Adidas,
10 Puma,
7 Kappa.
*Nike iki listede de bir şekilde zirvede yer bulmuş.
*bwin alternatif mecralar peşinde doğal olarak.
*Barça kendini bıraktığında en değerlisi olacak gibi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder