Perşembe, Haziran 26

Lineker vs. Türk futbolu

3-2'lik mağlubiyetin ardından öne çıkan başlık "Almanlar'ın Türk usulü galibiyeti" eksenindeydi, avladığımız şekilde avlandık yani. Mert Aydın güzel bir noktaya değindi ama dün, Türk usülü diye bir şey yok, biz şimdiye kadar Alman usulüyle oynadık, oriijinaline yenildik diyerek işin aslını işaret etti. Buradan sonra da söz Lineker'e düştü tabi, "the others"dan bahseder gibi Almanlar'dan bahsettiği o meşhur söz. Onlar kazandılar.Lineker futbolumuzun bir yerlerinde hep oldu oynadığı sürece, onu hiç unutmadık. Abdülkerim Durmaz'ın Radikal'deki bir röportajının başlığını hiç unutamam ki Four Four Two'nun bir cilt yazısında da vardı; "Lineker'i ben yarattım"
"İngiltere-Türkiye maçı Lineker'ın ilk milli maçıydı. Sonra dünyanın en büyük golcülerinden biri oldu. O zaman 18 yaşlarındaydı. Savunmada Raşit Çetiner'le birlikte çift stoper oynuyorduk. Coşkun ağabey maçtan bir gün önce bizi çağırdı. İngiltere'nin iki forvet oyuncusunu tutmamızı söyledi. biri Hateley ki, o zaman çok ünlüydü. Raşit ağabey zaten stoper oynayan bir futbolcu, ben stoper değilim ama. Takımımda libero oynayan bir futbolcuydum. Adam markajı falan pek yapmadım, yapamazdım da zaten. Bursalı Sedat da o zaman milli takım kaptanıydı, libero oynayacaktı. 'Lineker denen genç bir çocuk var, onu hiç bilmiyoruz, yarın da zaten ilk defa oynayacak, onu sana vereyim, sen onunla baş edersin' dedi Coşkun ağabey. meğerse adam sonradan dünyanın en büyük golcüsü olacakmış, ne bileyim. Çıktık, 5-0 kaybettik, gollerin üçünü o attı. Ben de iyi tutmuşum demek ki! Ondan sonra adam dünyanın en büyük golcüsü oldu."Evet, futbol dünyasına biz hediye ettik Lineker'i, Abdülkerim de tüm kanı deliliğiyle bizzat üzerine almış sorumluluğu. Kova Yaşar'ı kova yapan da yine bu Lineker dolayısıyla, Yaşar abisiyle yediği içtiği ayrı gitmeyen Fatih Uraz üzerinde de emeği büyük. 5-0'dan sonraki 8-0'lık maçta da üçleme ile selamlamış kalemizi. Türk futbolcusunun karşısına da hep örnek olarak verilmiş genç takımlardan itibaren, "bak adam hayatı boyunca sarı kart bile görmedi" diye. Sonrasında da o söz, hat trick yaptığı Türkiye maçından 21 yıl sonra.
***
Lineker bu ülkenin futbol tarihine bir şekilde müdahele etmek zorunda mı her seferinde?

Hiç yorum yok: