Perşembe, Temmuz 31

Stadımızda tütün mamullerinin kullanılması yasaktır!

Shaktar maçında kendisini hissettiren uygulama bu akşamki MTK maçında iyiden iyiye uygulanmaya başladı. En azından stadan çıkana kadar öyle sandık. Kimi tribünlerde görevliler daha çakmak çakmadan olaya müdahele ettiler ki Fenerium ve Maraton altlardır bunlar. Kimi tribünlerde de polisin bile sigara içtiği görülmüş. Ülkemin fotoğrafını stadda gördük ve şaşırmadık doğal olarak. Bu tribünlere örnek olarak da köşeler geliyor ki kuytu da bir halleri var zaten, doğrudur.Bu bir uygulamadır, doğrusunu yanlışını tartışmak bana düşmez ama ben türk milletinin sosyal bir olay karşısında kayıtsız şartsız iki zıt tepki koyabilmesine ilk kez şahit oldum. Birincisi malum uygulamayı duyuran anonsu ıslıklama seansıydı ki tamamen doğaçlama gelişen bir refleksti. Tamam refleksler konusunda ateşli ve aktif bir toplumuz, her an patlamaya hazır bir bombayız ancak anons başlayalı daha saniyeler olmuş, bu kadar içten bir ıslık anca Selçuk Dereli sahaya çıkarken olurdu, orada da direk bir yönlendirme var zaten. Ama bu akşam farklıydı, kitleler birbirlerine bakmadan aynı şeyi yaptılar.
Aklımı kurcalayan ikinci hamle ise duman karşıtlarının tepkisiydi. O hiç sevilmeyen emniyet ve güvenlik güçlerinin söndürttüğü her sigaranın ardından adamlara minibüsçüye makas atmış otobüs şöförü muamelesi çektiler, akıllara zarar.
İçen ve içmeyenin karşı karşıya geleceği anı bekliyoruz şimdi, bakalım ilk kıvılcım hangi stadyumdan çıkacak. Fenerbahçe 2'de 0'la temiz şimdilik.
ps: Tümer ne yapacak ben onu merak ediyorum asıl.

Hiç yorum yok: