Çarşamba, Nisan 30

Sportif pazar

Platin'in mayıs sayısında ne idüğü belirsiz bir haber var, uzaktan bakınca İddaa reklamı, yanına varınca istatistik çöplüğü. Amacı az çok belli, Türkiye'deki futbol pazarını vermek ve diğer ülkelerle kıyaslamak, aralara da enteresan bilgiler koyup "vay canına" çwktirmek. Ben kendi adıma bir derleme yaptım, aralara da parçalar attım, pazarın genelini de bir tekrar edeyim dedim;Dünya sponsorluk piyasasının büyüklüğü: 38 milyar $
Futbol pazarlarından 2008 beklentileri: İngiltere 3,9 milyar $, İtalya 2,4 milyar $, İspanya 2,2 milyar $.
En değerli kulüpler: 1, Real Madrid, 2 Barcelona, 3 Manchester United
Türkiye'de futbol pazarından elde edilen yıllık gelir: 560 milyon YTL
Milli takımın yıllık sponsorluk gelirleri: Nike, Ülker, Turkcell, Efes Pilsen, Garanti Bankası, THY, Coca Cola, Mercedes ve diğer 7 alt sponsordan toplam 22,5 milyon YTL.
Türkiye'nin öne çıkan organizasyon/isim bazlı spor sponsorlukları: Turkcell Süper Lig, Bank Asya 1. Ligi, Fortis Türkiye Kupası, Beko Basketbol Ligi, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown, Beşiktaş Cola Turka,
En yüksek gelire sahip kulüp: Fenerbahçe, 138 milyon $
Sponsorluğa en fazla yatırım yapan firma: Ülker, 38 milyon $Burada tekrar Platin'e dönelim, haberi kime yaptırdılar ya da bu gerçekten haber miydi, İddaa reklamı görünümlü bir sayfa mıydı bilmiyorum artı bu yaklaşımı kesinlikle anlamıyorum ve anlamak da istemiyorum. İçerikte saçmalığın da bini bir para. Real Madrid'in BenQ'dan aldığı ücreti yazmışlar bWin'i de iddaa'ya rakip diye adamdan saymamışlar galiba. Juventus için de Tamoil gelirini not etmişler, New Holland pas. Emirates-Arsenal ve Adidas-Ajax örnekleri yıllardır gündemde olduğu için onları değiştirememişler sanırım.

Hiç yorum yok: