Cuma, Ekim 30

Bir derbi yorumu...

''Ben Galatasaray ile ilk defa 1972 yilinda daha 6 yasinda bir cocukken tanistim. Galatasaray Liseli ve hasta Fenerbahceli rahmetli babamla Samsun'da Samsunspor Galatasaray macini izlemeye gittik. Ne sonucunu hatirliyorum ne de mactan bir ani var aklimda...(sonradan buldum elbette macin skorunu) Sonralari gittigimiz maclarda Samsunlu oldugumuz icin Samsunspor'u destekliyor, ozellikle yenildigi maclarda uzuntu duyuyordum. Futbola isinmistim. Babam Fener maclarini cok dikkatli takip ediyor (radyodan birlikte dinliyorduk), ve galibiyet halinde inanilmaz mutlu oluyordu.

Ben henuz Fenerbahceli olmamistim, bunu biliyor ve bana surekli "Fener'i tutuyorsun degil mi" diye soruyordu. Oysa ben Samsunspor disinda bir baska takimi niye tutayim bilemiyordum. Mutlaka iki takim mi tutulmaliydi. 7 yasina geldigimde cikletlerden cikan futbol takimi resimleri ilgimi cekti. Vefa'nin resmini bulmak cok zordu. Bir arkadasimdan bir Giresun, bir Bolu ve bir Besiktas karsiliginda degiserek edinebildim. Cikletlerden cikan resimler icinde bana en guzel geleni Galatasaray'in resmiydi. Gunesli bir havada cekilmis, parcali formali, seyircileri selamlayan, seremonide bir takim... ve Cilli Mehmet diye bir futbolcu duruyor en basta... Neden Cilli dediklerini cok merak etmistim. Fener'in resmi ise bir gece macinda cekilmis ve 6 futbolcu ayakta 5'i de onde comelmis karanlik bir resimdi. Onlarda hicbir futbolcunun adi Cilli degildi. Alpaslan veya Cemil'di. Galatasaray Fener'e gore o kucuk aklimla daha aydinlik geldi...O gun Galatasarayli oldum. Bir daha da Samsunspor'u tutmadim. Sadece sempati besledim formasinda Ataturk heykeli olan takima...

Ne bir galibiyet ne de baska birsey... Sadece aydinlik cekilmis bir resim beni Galatasarayli yapti... Gidip Babama durumu anlattim, "ben dedim bu sari kirmizi takimi tutuyorum"... Rahmetli kimbilir ne uzulmustur, ama bana belli etmedi... Sadece bir "vay be" dedigini animsiyorum... Bir kac sene sonra da gocup gitti zaten... O olmeden once oynanan en son Fenerbahçe Galatasaray macina baktim cok sonralari ve macin sonucunu ogrenince de cok mutlu olmustum... Galatasaray'i yenmisti Fener...

Ben simdi onun yasamini yitirdigi yastayim. Hatta bir kac sene daha yasliyim ondan...Onun abisi oldum demek. Simdi dusunuyorum da acaba kac derbi macim kaldi...Bes, on yoksa daha mi az?

Dun derbi macini izlemeye gitmedim. Macin sonucunu ogrenince cok uzuldum... Macin ozetlerini izlerken cikletten cikan takimlar geldi aklima, hani su Yavuzlu, Nevruzlu gece cekilmis takimla, Yasinli, Gokmenli aydinlik takim... Baktim ikisi de o cikletteki takimlar degiller... O gece cekilmis fotograftaki Fenerbahce cok daha aydinlik geldi bana, dunku takimi gorunce...

Bilemiyorum provake mi ettiler, terorize mi ettiler, ne ettilerse ettiler... Sonucta gece resmi cekilen cubuklu, karanlik takim, gunduz resmi cekilen parcali, aydinlik takimi on senedir benim buyudugum semtte, Kadikoy'de yeniyor...Tum Fenerli dostlari kutluyorum, en cok da dun gece bana yildizinin isigini yollayan babami...''

Mehmet Yüce

Hiç yorum yok: